Se Kongeparet på Sagene!

Se Kongeparet på Sagene!

– Han er folkets konge

Publisert: - Oppdatert: 17.05.2021 kl 18:04

– Det var helt rått å se kongeparet på Sagene, sier Jørgen Foss.

– Et ypperlig område for uteservering

Håper folk kan sitte her i sommer:

– Et ypperlig område for uteservering

Publisert:

Sommeren 2020 fikk Det Andre Teatret en midlertidig bevilling for uteområdet. Nå har bevillingen blitt permanent.

Se bydelsutvalgslederens hilsen til Sagene

Gratulerer med dagen:

Se bydelsutvalgslederens hilsen til Sagene

Publisert:

Leder av Sagene bydelsutvalg, Almaz Asfaha (MDG), holder tale for å ønske alle Sagenes beboere en god nasjonaldagsfeiring.

Følg sendingene fra sentrum og kongefamiliens feiring

Følg sendingene fra sentrum og kongefamiliens feiring

Publisert: - Oppdatert: 17.05.2021 kl 09:13

Vi sender direkte fra kongefamiliens 17. mai-feiring og Oslo sentrum gjennom dagen.

Torshovkorpset spiller i parken

Se video:

Torshovkorpset spiller i parken

Publisert:

Torshovkorpset øvde til den store dagen, til glede for forbipasserende i Torshovparken. Sagene Avis ble med på øvingen, se video her!

– Det er helt nydelig!

– Det er helt nydelig!

Publisert:

– Vi skulle helst marsjert i Karl Johan, men vi skal spille i parken da, sier Knut Bjørn Bakkerud i Torshovkorpset, om forventningene til 17. mai.

Hvordan feirer du enda en annerledes 17. mai?

Hvordan feirer du enda en annerledes 17. mai?

Publisert: - Oppdatert: 12.05.2021 kl 15:41

Vi vil gjerne ha bilder og videosnutter av din nasjonaldagsfeiring!

– Veldig bra at vi fortsatt kan feire!

– Veldig bra at vi fortsatt kan feire!

Publisert:

– Det er kjempegøy å ha 17. mai-fest, sånn at man ikke bare tenker på skolen og de triste tingene, men at man også tenker på alt det andre. At man fortsatt kan ha det gøy! sier elvene på Lilleborg skole, etter de fikk is og DJ i skolegården.

– De må vite at bydelen er her for dem

Foss er bekymret for frivilligheten:

– De må vite at bydelen er her for dem

Publisert:

Nestleder i Sagene bydelsutvalg, Jørgen Foss (Ap), ble bekymret da han så at mange av de gode, gamle traverne som har pleid å søke frivillighetsmidler ikke gjorde det i år.

– Den skal skape glede i en trist tid

Isbilen er åpnet:

– Den skal skape glede i en trist tid

Publisert: - Oppdatert: 07.05.2021 kl 11:59

Har du sett isbilen med den rosa panteren på Gråbeinsletta? Nå er den offisielt åpnet, og alle bydelens barn kan komme og leke. Her kan de til og med spille orgel!

Husker du 17. mai i fjor? I år blir det ganske likt

Husker du 17. mai i fjor? I år blir det ganske likt

Publisert: - Oppdatert: 22.04.2021 kl 17:21

De nasjonale rådene og reglene som gjelder i Norge nå, vil også gjelde på 17. mai. Både taler, tog, leker og fester blir rammet.

Kirka frister med ordførerbesøk, orgelmagi og vårsang

Det blir orgelfestival i år også:

Kirka frister med ordførerbesøk, orgelmagi og vårsang

Publisert:

Hollenbachfestivalen blir digital også i år, men Sagene kirke og kantor Stein Skøyeneie byr på et rikt program likevel.

– Det enkle svaret er at det er sykt fett!

Hvorfor klassisk?

– Det enkle svaret er at det er sykt fett!

Publisert: - Oppdatert: 18.04.2021 kl 14:00

Bård Elias Nystøyl (16) fra Torshov er et stort sangtalent, nå har han blant annet kommet seg videre til finalen i Ungdommens Musikkmesterskap.

Julie (21) går videre til semifinalen

Julie (21) går videre til semifinalen

– Nå skal jeg øve masse på å gå i høyhælte sko

Publisert:

– Det er veldig gøy å nå være ett skritt nærmere å komme til den store finalen, sier Børresen.

Mange med dette yrket jobber på museum. Ingjerd og Fredrik har valgt seg Lilleborg

Mange med dette yrket jobber på museum. Ingjerd og Fredrik har valgt seg Lilleborg

Publisert: - Oppdatert: 04.04.2021 kl 14:00

– Det blir fantastisk å oppleve den første våren her. Vi gleder oss veldig til å få besøk, sier Ingjerd Kleiva i Oslo Konserveringsatelier.

Her er årets påskequiz!

Her er årets påskequiz!

Publisert:

Her er Helges 10 beste påsketips

Her er Helges 10 beste påsketips

Publisert:

Helge Stoltenberg har funnet sine beste tips til hva du kan gjøre hjemme i din egen stue, i parken eller hvis du har lyst til å ta deg en tur opp i Marka!

– Jeg måtte velge mellom å slå bedriften konkurs eller selge leiligheten

Lokalbedriftene fortalte sine historier i folkemøtet:

– Jeg måtte velge mellom å slå bedriften konkurs eller selge leiligheten

Publisert: - Oppdatert: 31.03.2021 kl 14:29

– Hvordan får vi bedriftene til å klare seg når pandemien har vart så lenge? Vil bedriftene kunne gå tilbake til en hverdag før pandemien? Hva trengs for å «starte opp igjen» etter pandemien?, spør Sagene Venstre og Oslo Venstre.

Starter en helt ny speidergruppe i Biermannsgården

Starter en helt ny speidergruppe i Biermannsgården

Publisert:

KFUK-KFUM-Speiderne drar i gang en helt ny speidergruppe for barn og ungdom i den nye nabolagsarenaen i Biermannsgården på Sagene. Magnus Heltne oppfordrer alle som vil lære mer om friluftsliv og samarbeid om å melde sin interesse.

Se bildene av den «nye» kirka!

Åpner dørene igjen etter snart tre år:

Se bildene av den «nye» kirka!

Publisert: - Oppdatert: 29.03.2021 kl 11:43

Det er brukt hele 55 millioner kroner på å rehabilitere Torshov kirke, men kostnadene ble likevel mye lavere enn først antatt da mye av materialet kunne brukes om igjen. På søndag kan du besøke kirka igjen, men først kan du se bildene her.

– Kommer til å dytte så mye fest som vi klarer inn i forestillingene

Korona-året med Det Andre Teatret:

– Kommer til å dytte så mye fest som vi klarer inn i forestillingene

Publisert: - Oppdatert: 14.03.2021 kl 14:25

– På en måte føler jeg vi har vært stengt siden mars 2020, men vi har jo gjort veldig mye, sier teatersjef Mats Eldøen.

– Jeg har blitt så forelska, det er et av de beste stedene

Bøyum om Torshov:

– Jeg har blitt så forelska, det er et av de beste stedene

Publisert: - Oppdatert: 10.03.2021 kl 11:59

Skuespiller Axel Bøyum (26) elsker Torshov. Både farfaren og oldefaren jobbet på Myrens Verksted og mormoren har «ordentlig Sagene-dialekt».

Har koronatiden påvirket folkets leselyst?

Har koronatiden påvirket folkets leselyst?

Publisert:

Hvordan går det med bydelens bokhandlere under den nye nedstengingen av Oslo?

29-åring spilte inn plate fra soverommet på Torshov

29-åring spilte inn plate fra soverommet på Torshov

Publisert:

Den Torshov-bosatte artistens Inge Bremnes' nye album markerer en drastisk endring i det musikalske og tekstlige uttrykket hans.

Lager teater som samler nabolag

De lager teater som samler nabolag

Publisert: - Oppdatert: 04.03.2021 kl 14:16

– Vi vil lage kultur i bydel Sagene fordi det er en bydel som ønsker å støtte kultur, sier kunstnerisk leder for Feil Teater, Vilde Johannessen.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler