ANNONSE
ANNONSE
Inviterer til en vandring inn i historien

Inviterer til en vandring inn i historien

Publisert:

Er du nysgjerrig på tekstilhistorien som finnes langs Akerselva? 28. oktober kan du bli med for litt historisk påfyll!

Inviterer til musikalsk gudstjeneste i din egen stue

Inviterer til musikalsk gudstjeneste i din egen stue

Publisert:

Metodistkirken på Bjølsen inviterer til konsert og refleksjon på nett søndag klokka 19.

Har du sett villdyrene i Oslo? Nå har du muligheten!

Har du sett villdyrene i Oslo? Nå har du muligheten!

Publisert:

– Det er en ære om folk vil ha bildene på veggen sin, sier Peder Jørgensen.

ANNONSE
Og du kan samtidig støtte en god sak

Torshov-artisten spiller konsert i helgen:

Og du kan samtidig støtte en god sak

Publisert: - Oppdatert: 16.10.2020 kl 14:51

Torshov-artisten Marte Wulff står på programmet når Ringnes Brygghus inviterer til strømmekonsert fra festsalen.

Bli med på tur i Oslos beste bydel!

Sett med Lines øyne:

Bli med på tur i Oslos beste bydel!

Publisert: - Oppdatert: 16.10.2020 kl 12:15

Sola og fargene stråler om kapp for tiden, hva er vel bedre enn å nyte en frisk og deilig tur i Oslos beste bydel?

Knut Bjørn kan vinne prisen!

Knut Bjørn kan vinne prisen!

Publisert: - Oppdatert: 13.10.2020 kl 12:36

– Knut Bjørn begynte å spille i Torshovkorpset i 1972, og har siden vært en bærebjelke i korpset, omtaler Oslo kommune om han som en av finalistene til Oslo frivillighetspris 2020.

ANNONSE
– Endelig får vi spilt konsert med Piasangene

Konsert på Cosmopolite:

– Endelig får vi spilt konsert med Piasangene

Publisert:

– Dette er musikk vi er skikkelig stolte over å framføre, og vi gleder oss veldig, sier musiker Lars Bjerkmann.

– Det er lokaldugnaden som gjør Sagene til et bedre sted å bo

Sagene åpen kirke feirer 10 år:

– Den 10.10. klokka 10 – da blir det party! Og alt er gratis

Publisert: - Oppdatert: 09.10.2020 kl 15:48

– De frivillige er hverdagshelter. Det er ikke presten som skal takkes, kirka holdes åpen av naboen din. Det er lokaldugnaden som gjør Sagene til et bedre sted å bo, sier sokneprest Knut Rygh.

Et stykke Sagene-historie er hedret med blå skilt

Et stykke Sagene-historie er hedret med blå skilt

Publisert: - Oppdatert: 08.10.2020 kl 13:49

– Dette bygget er plasteret på såret. For egentlig burde jeg stå her som eier av Ringnes Bryggeri, men det forsvant dessverre ut av vår del av familien med min bestefar, sa Christian Ringnes under avdukingen av de to blå skiltene.

ANNONSE
– Selvfølgelig kan en fra Torshov ta verden med storm

Navnefest for Ella Hvals plass:

– Selvfølgelig kan en fra Torshov ta verden med storm

Publisert: - Oppdatert: 07.10.2020 kl 20:59

– At hun hedres med en park der barn kan løpe fritt, oppkalt etter seg, hadde hun syntes var den høyeste utmerkelse, sa Ella Hvals oldebarn på navnefesten onsdag kveld.

– Vi ble bitt av basillen

Ny bok fra Sagene-forfattere:

– Vi ble bitt av basillen

Publisert: - Oppdatert: 29.09.2020 kl 10:13

– Det er ikke sant at det bare er gutter som kan skate, sier Alde (12) og Sofie Amira (10) som er med i «crewet» til boka Girlskate, av Sagene-forfatterne Steffen Sørum og Eldrid Johansen.

– Avskjed med et vakkert kirkerom

Inviterer til konsert:

– Avskjed med et vakkert kirkerom

Publisert: - Oppdatert: 29.09.2020 kl 10:04

Sparbo og Hernes inviterer til konsert og avskjed med Lilleborg kirke, før menigheten flytter ut.

ANNONSE
Galleriet får ikke støtte, nå må de lukke dørene

Galleriet får ikke støtte, nå må de lukke dørene

Publisert: - Oppdatert: 26.09.2020 kl 13:06

Marianne Røthe Arnesen stiller ut bildene sin denne uka, og søndag blir siste mulighet for å se utstilling hos Galleri Sagene Kunstsmie på en stund.

– Kan vi ikke dra på restaurant, så lager vi restaurant!

– Kan vi ikke dra på restaurant, så lager vi restaurant!

Publisert: - Oppdatert: 25.09.2020 kl 14:09

Det er vanskelig å finne på aktiviteter for de eldre nå, men Dagaktivitetene lagde en veldig hyggelig høstmiddag for seniorene denne uka. De kommer seg ikke ofte ut på restaurant, så da var det bare én ting å gjøre!

Det Andre Teatret blir med Riksteatret på norgestuné

Det Andre Teatret blir med Riksteatret og drar på norgestuné

…men først blir det impromoro i Nydalen i høstferien!

Publisert:

Det blir impro-moro for pubikummere i alle aldere, når Det Andre Teateret fra Lilleborg blir med Riksteatret fra Nydalen på norgesturné. Men først skal det spilles forestillinger i Nydalen i høstferien.

ANNONSE
«Klokkene tikker på Torshov»

Noe skurrer i hverdagen:

«Klokkene tikker på Torshov»

Publisert: - Oppdatert: 25.09.2020 kl 16:02

I Vogts gate 33 har Stian Ådlandsvik inntatt de gamle lokalene til Happy Homes Torshov. Utstillingen skal sees fra gaten hele døgnet fram til 18. oktober.

Arvid, Paul og Hege skal vise deg de fineste turene

Får bydelens kulturstipend:

Arvid, Paul og Hege skal vise deg de fineste turene

Publisert: - Oppdatert: 22.09.2020 kl 18:49

Prosjektet «Ti turer på Sagene» har fått Bydel Sagenes kulturstipend på 50.000 kroner.

– Dette er det kuleste stedet i Norge!

Tørnquists tips til Torshov:

– Dette er det kuleste stedet i Norge!

Publisert: - Oppdatert: 21.09.2020 kl 11:57

Det er ikke ofte Einar Tørnquist beveger seg utenfor Torshov. Det eneste som mangler før han selger bilen og blir her for godt, er en slalombakke og en gourmetrestaurant.

ANNONSE
Hvem får Sagenes egen «latterkonge» til å le?

Hvem får Sagenes egen «latterkonge» til å le?

Publisert:

– Noen vil kanskje si at jeg er mye. Jeg er jo født med MYE lyd og en latter som kan beskrives som høy. Man pleier å høre hvor jeg befinner meg for å si det slik, sier Jørgen Foss, som søndag slår seg sammen med Ylvis, og blir hele Norges Latterkonge på TVNorge!

Lokale ildsjeler går sammen om nytt produkt: – Det er kult, kortreist og bærekraftig

Lokale ildsjeler sammen om nytt produkt:

– Det er kult, kortreist og bærekraftig

Publisert: - Oppdatert: 20.09.2020 kl 12:55

Nylig inngikk Sagene Bryggeri et samarbeid med inkluderingsbedriften Nordpolen Industrier om å utnytte noe av restproduktene fra ølbryggingen – nemlig mask.

– Det er ikke hva som helst som får stilles ut her

Tekstilkunst ved «tekstilvuggen»:

– Det er ikke hva som helst som får stilles ut her

Publisert: - Oppdatert: 17.09.2020 kl 10:21

Har du vært forbi Hønse-Lovisas hus og sett kunsten som nylig ble hengt opp på veggen? Arbeidermuseets Gro Røde fikk et lykke-kick da det var nettopp Brynhild Slaatto som ville stille ut tekstilkunsten sin.

ANNONSE
– Nå kan vi stenge sjappa, vi har runda livet!

En enstemmig jury har kåret vinner:

– Nå kan vi stenge sjappa, vi har runda livet!

Publisert: - Oppdatert: 14.09.2020 kl 19:22

Vinnerne av Lovisaprisen 2020 ble svært overrasket da bydelsutvalgslederen og kulturkonsulenten dukket opp med statuetten av Hønse-Lovisa i dag.

Dette tilbygget på Sagene har vunnet arkitekturpris

Dette tilbygget på Sagene har vunnet arkitekturpris

Publisert: - Oppdatert: 14.09.2020 kl 21:26

Tilbygget i Våghalsen 9 nådde ikke helt opp til Oslo bys arkitekturpris, men de stikker likevel av med seieren i en annen Oslo-konkurranse.

Vildanden har fått sitt «Duckhjem» på Geitmyra

Vildanden har fått sitt «Duckhjem» på Geitmyra

Publisert:

– På Geitmyra vil han kunne bearbeide premierenerver og lande mellom slagene sammen med resten av sitt andtourage.

ANNONSE
Har du de fineste bildene av kirka vår?

Har du de fineste bildene av kirka vår?

Publisert:

Juryen ønsker seg fotografier som speiler kjente, men også ukjente sider ved kirkebygget og livet innenfor og utenfor den over 100 år gamle kirka.

ANNONSE