Ny runde bakgårdskonserter til helgen

Ny runde bakgårdskonserter til helgen

Publisert: - Oppdatert: 08.06.2020 kl 20:21

Bydelens beboere får gleden av 30 konserter fredag 12. til søndag 14. juni.

«Jeg ble fylt av vemmelse og ubehag. Jeg bestemte meg for å vise dem fram»

Utstilling i helgen:

«Jeg ble fylt av vemmelse og ubehag. Jeg bestemte meg for å vise dem fram»

Publisert:

«Kontrasten til der jeg satt og beskuet dem, fra et varmt kjøkken med bordet fylt av mat i et av verdens lykkeligste land, kan knapt bli større. Jeg ble fylt av vemmelse og ubehag» sier Ellen K. Solberg om sine kunstverk, som stilles ut i helgen.

Ingen vits i å sitte stille, bli med på en «kulTur!»

Ingen vits i å sitte stille, bli med på en «kulTur!»

Publisert: - Oppdatert: 02.06.2020 kl 22:24

Vil du vite hvordan du kan trene, lære noe om bydelen og støtte Sagene IF, alt på en og samme tur ut? Idrettsforeningen har planlagt noe moro du kan være med på!

– Det er flott når man kan fortelle fra livet sitt og folk kjenner seg igjen

Slipper album om datterens oppvekst:

– Det er flott når man kan fortelle fra livet sitt og folk kjenner seg igjen

Publisert: - Oppdatert: 02.06.2020 kl 14:34

– Det morsomme med albumet er at det er en fortelling. Det følger et menneske i et tiår, i tillegg til den siste sangen fra da hun flyttet hjemmefra, sier lokalmusiker Lars Bjerkmann.

Avlyser Oslo kulturnatt

Avlyser Oslo kulturnatt

Publisert: - Oppdatert: 02.06.2020 kl 08:30

Oslo kulturnatt skulle arrangeres for 16. gang i år, men slik blir det ikke. Koronasituasjonens konsekvenser for kommunen setter en stopper for arrangementet som i fjor engasjerte 75.000 oslofolk.

Er dette Torshovs vakreste bygning?

Sett med Lines øyne:

Er dette Torshovs vakreste bygning?

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2020 kl 14:23

Eller kanskje du har en helt annen favoritt? Uansett hva du syns er det aller vakreste å se på i bydel Sagene, er denne mandagen en glimrende mulighet til å ta seg en tur.

Måtte korona-stenge ti dager etter åpningen

Tøff start for lokal gründer:

Måtte korona-stenge ti dager etter åpningen

Publisert: - Oppdatert: 02.06.2020 kl 13:28

– Flere kunder er bevisste på at de kommer hit og støtter oss. For meg er det viktig at de får noe ut av det. Min jobb er at kundene skal være fornøyde, sier Sara Gabrail.

– Historien til Sagene og Norge er i veggene her

Nå eier de «Brenna»:

– Historien til Sagene og Norge er i veggene her

Publisert: - Oppdatert: 25.05.2020 kl 21:12

Oslo Museum har siden 1991 vist frem Sagene-historien og hvordan fabrikkarbeiderne bodde i arbeiderboligen i Sagveien 8. Nå kan de endelig kalle seg stolte eiere av museumsboligen i Brenna.

– Ingen forventer nok at «de gamlingene der» lager musikkvideo!

– Ingen forventer nok at «de gamlingene der» lager musikkvideo!

Publisert: - Oppdatert: 23.05.2020 kl 13:35

– Vi tenker at om 5 år, 10 år, 30 år, så vil ingen ha glemt koronapandemien. Det vil være litt som «Hvor var du da Oddvar Brå brakk staven?» Hvor var RETRO under koronapandemien? Jo, det kan vi faktisk vise frem! sier Kirsti Dahl Johansen.

– Sagene feirer Sagene

Pynter opp hos Mysterud:

– Sagene feirer Sagene

Publisert:

– Dette har vært en morsom og kreativ utfordring, og en god måte å etablere oss i hodene til folket på Sagene.

Det nærmer seg gjenåpning av kinoen

Det nærmer seg gjenåpning av kinoen

Publisert: - Oppdatert: 22.05.2020 kl 16:28

ODEON er klare for å åpne alle kinoene sine igjen i juni.

Det er ikke vår før vi hører lyden av Torshovoksen!

Sett med Lines øyne:

Det er ikke vår før vi hører lyden av Torshovoksen!

Publisert:

Endelig renner vannet i fontenene våre igjen, se Lines fine vårbilder her.

Se bildene fra 17. mai-feiringen

Se bildene fra 17. mai-feiringen

Publisert: - Oppdatert: 18.05.2020 kl 17:20

Det ble en mer rolig feiring av nasjonaldagen i år, men det ble likevel masse korpsmusikk og hygge ute i gatene våre.

Vis frem feiringen:

Send oss dine 17. mai-bilder!

Publisert: - Oppdatert: 17.05.2020 kl 21:47

Vis oss hvordan du feirer 17. mai i år, og bidra til det store fest-fotoalbumet!

Følg 17. mai-sendingene her

Følg 17. mai-sendingene her

Publisert:

Her kan du følge sendinger fra nasjonaldagen!

– Vi skal spise så mange is vi bare klarer!

Nordpolen skoles feiring:

– Vi skal spise så mange is vi bare klarer!

Publisert: - Oppdatert: 16.05.2020 kl 15:59

– Når vi må gjøre ting annerledes i år, tenker jeg dette er en god erstatning, sier rektor Silje Nilsen om Nordpolen skoles feiring av nasjonaldagen. Og det er ingen tvil om at barna er enige i det!

Seniorene fikk besøk av barnetog og korps

Hurra for 17. mai:

Seniorene fikk besøk av barnetog og korps

Publisert: - Oppdatert: 16.05.2020 kl 23:21

Sagene Seniorsenter fikk oppleve litt 17. mai-stemning med korpsmusikk, is og barnetog.

Her er årets 17. mai-program

Her er årets 17. mai-program

Publisert: - Oppdatert: 15.05.2020 kl 15:43

Alle bydelens korps er klare til å marsjere på 17. mai! Det blir også mye digitalt du kan følge med på.

Gjett om Torshovkorpset gleder seg!

Har fått et ærefullt oppdrag 17. mai:

Gjett om Torshovkorpset gleder seg!

Publisert: - Oppdatert: 15.05.2020 kl 09:15

Torshovkorpset har fått æren av å delta i Oslo kommunes festkonsert på 17. mai. Se video av hva de syns om å spille for et publikum som sitter hjemme i stua si, her!

Kongen og dronningen får fargerik 17. mai-hilsen fra Oslo-barn

Kongen og dronningen får fargerik 17. mai-hilsen fra Oslo-barn

Publisert: - Oppdatert: 16.05.2020 kl 10:45

Da barnetoget ble avlyst fant hundrevis av elever fram blanke ark og fargestifter og tegnet 17. mai slik det skal være. Kongen og dronningen får hele samlingen.

– Vi er bygda midt i byen, vi tar vare på hverandre

Feiret 17. mai på forhånd:

– Vi er bygda midt i byen, vi tar vare på hverandre

Se også all moroa du kan være med på fremover.

Publisert: - Oppdatert: 13.05.2020 kl 20:29

Sagene Frivilligsentral sparket i gang sommerprogrammet med en tidlig feiring av nasjonaldagen. De har mye moro å by på fremover, se her hva du kan bli med på!

Kristoffer og Martin kan bli de nye Solo-stemmene

Kristoffer og Martin kan bli de nye Solo-stemmene

Publisert: - Oppdatert: 12.05.2020 kl 16:56

På fredag får Kristoffer Ulven og Martin Hansen vite om de vinner 50.000 kroner og får tittelen «Solo-stemmen»

Når man ikke kan gå på konsert, kommer konserten på døra!

Når man ikke kan gå på konsert, kommer konserten på døra!

Publisert: - Oppdatert: 09.05.2020 kl 10:43

Beboere i Treschows hus og folk som møtte opp ved frivilligsentralen fikk nok en veldig hyggelig dag, da Heidi og Kim kom på besøk.

Disse arrangementene blir mulige, og så mange kan du invitere hjem

17. mai-feiringen:

Disse arrangementene blir mulige, og så mange kan du invitere hjem

Publisert: - Oppdatert: 07.05.2020 kl 20:00

Regjeringen åpner for å bruke skolegårder til mindre arrangementer.

Har sørget for fine hager i over 20 år

Har sørget for fine hager i over 20 år

Publisert:

Du har kanskje handlet hos Hans Kristian Fjærvoll? Tåsen Hagesenter flyttet fra Voldsløkka for noen år siden, men du må ikke veldig langt unna for å få gode tips til hagen.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler