Sagene Avis

MATSPALTEN: Dra på jobb, og middagen er klar når du kommer hjem

MATSPALTEN: Dra på jobb, og middagen er klar når du kommer hjem

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:48

Det er noen triks for å gjøre de litt triste, store, seige stykkene med kjøtt til fantastiske møre og saftige biter.

MATSPALTEN: Hva gjør man når man skal kose seg?

MATSPALTEN: Hva gjør man når man skal kose seg?

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:49

Baker brownies, så klart. Men hverken kos eller brownies behøver å inneholde store mengder hvetemel og raffinert sukker.

Slik lager du kjappe, næringsrike og spennende matpakker

Slik lager du kjappe, næringsrike og spennende matpakker

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:26

– Siden magene på de minste ikke rommer så mye, så bør det de spiser være så proppfullt av næringsstoffer som mulig.

– Keep it simple!

– Keep it simple!

En digg dessert trenger ikke være så komplisert å lage.

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:25

– Overalt er det lange beskrivelser om hvordan du skal lage den perfekte desserten. Hvorfor skal alt være så komplisert?

MATSPALTEN: Den nye sushi'en - et femstjerners måltid på fem minutter!

MATSPALTEN: Den nye sushi'en - et femstjerners måltid på fem minutter!

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:49

– Sushi kan hipsterne styre med nede på Løkka. På tide med et comeback for en gammel klassiker, og du trenger ikke bekymre deg for lakselusa, soyaforet til laksen, eller oppdrettsnæringen generelt.

– Folk sier at de blir helt hekta

– Folk sier at de blir helt hekta

Publisert: - Oppdatert: 06.07.2017 kl 10:45

– En som hadde fullført alle postene i denne bydelen, fortsatte i Bydel Grorud fordi hun synes dette er så gøy, forteller Silje Sveen ved Frisklivssentralen. Og så er det helt gratis.

MATSPALTEN: Dette kommer barna til å digge

MATSPALTEN: Dette kommer barna til å digge

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:50

– Dypp gjerne i smeltet mørk sjokolade og rull i revet kokos eller nøtter. Her er det bare fantasien som setter grenser.

MATSPALTEN: Dropp usunn kjøpemajones - lag heller din egen!

MATSPALTEN: Dropp usunn kjøpemajones - lag heller din egen!

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:50

Kjøpemajones er full av usunne oljer og konserveringsmidler. Dette er oppskrift på en helt kjempegod, enkel og idiotsikker majones.

MATSPALTEN: Norske grønnsaker og en herlig sommersalat

MATSPALTEN: Norske grønnsaker og en herlig sommersalat

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:51

– En helt egen stemning hos oss når de første norske grønnsakene kommer inn døra for sesongen. Bonden leverer selv - det er så koselig!

Matspalten: Litt trøbbel med fordøyelsen?

Matspalten: Litt trøbbel med fordøyelsen?

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:23

Prøv kombucha - litt kombucha om dagen, er bra for magen.

Det er superenkelt å lage din egen leverpostei

Matspalten:

Det er superenkelt å lage din egen leverpostei

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:23

MATSPALTEN: Vi er store fans av tradisjonsmat – få ting er så næringsrikt som lever.

Lag rabarbrapai før Sankthans!

Matspalten:

Lag rabarbrapai før Sankthans!

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:23

MATSPALTEN: Det er nesten bare fantasien som setter en stopper for hva og hvordan ingredienser kan kombineres i en pai.

Ramsløkpesto er digg til grillmat og salater

Matspalten:

Ramsløkpesto er digg til grillmat og salater

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:24

MATSPALTEN: Ramsløken blir kalt nordens hvitløk. Etter vår mening så er den mye bedre enn hvitløk!

Slik lager du gelegodis

Matspalten:

Slik lager du gelegodis

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:24

MATSPALTEN: Lag deilig godteri med gelatin!

Årets Lovisa!

Årets Lovisa!

Publisert: - Oppdatert: 15.05.2017 kl 17:17

– Årets vinner av Lovisaprisen har også hjerterom for Bydel Sagene, fra talen til bydelsutvalgsleder i Bydel Sagene, Helge Stoltenberg (Ap), under overrekkelsen.

Det går fint an å lage sunn is

Godt tips til 17. mai!

Det går fint an å lage sunn is

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:50

MATSPALTEN: – For de aller fleste skal det slukes en del mengder is i løpet av sesongen, og da er det jo hyggelig å tenke på at det kan være av den sunne sorten.

Jan ble forlatt og gikk på en skikkelig smell

Jan ble forlatt og gikk på en skikkelig smell

Publisert: - Oppdatert: 12.03.2017 kl 13:34

Fra det mørkeste mørke så krabbet han seg ut i lyset igjen. Prosessen som ble til en ærlig bok.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler