ANNONSE
ANNONSE
Hun vil at du skal oppdage kunstnere i eget nabolag

Hun vil at du skal oppdage kunstnere i eget nabolag

Publisert:

Oslo Open har ansatt Torshov-bosatte Frida Rusnak som ny daglig leder.

– Vil være Oslos rullende teater i lang tid fremover!

Denne skal bli et vårtegn på Torshov:

– Vil være Oslos rullende teater i lang tid fremover!

Publisert: - Oppdatert: 18.10.2021 kl 21:13

Tigerbussens mål er å være barnas eget rullende teater. De satser også på å være et sikkert vårtegn på Torshov!

Feirer ti år og inviterer til gresskarfest

Feirer ti år og inviterer til gresskarfest

Publisert:

«Visste du at det blir solgt nesten 1000 med tonn Halloweengresskar hver høst og at nesten halvparten blir kastet i søpla!? Det er skummelt det», skriver Geitmyra matkultursenter.

ANNONSE
Endelig fikk skolen et skikkelig kor

Disse gleder seg til å vise hva de kan:

Endelig fikk skolen et skikkelig kor

Publisert: - Oppdatert: 18.10.2021 kl 13:33

Tonene ljomer i veggene på Sagene skole hver mandag fremover. Og de satser på å vise seg frem på større konserter i bydelen. Men først ønsker de seg flere eldre barn.

Bli med Stein på bydelsvandring gjennom musikken

Bli med Stein på bydelsvandring gjennom musikken

Publisert:

– Jeg vil være bydelsguide fra orgelkrakken, sier kantor Stein Skøyeneie om tirsdagens konsert i Sagene kirke.

Inviterer endelig til «skattejakt» igjen i helgen!

Inviterer endelig til «skattejakt» igjen i helgen!

Publisert: - Oppdatert: 14.10.2021 kl 13:46

Lørdag 16. oktober og søndag 17. oktober avholdes det loppemarked på Sagene skole.

ANNONSE
Nå kan du se hva slags kunst denne skolen får

Nå kan du se hva slags kunst denne skolen får

Publisert:

Når Voldsløkka skole står klar i 2023 er det med kunst både ute og inne fra to sett Anders-er – Dahl Monsens «Læringsmolekylet» og Holens «Lumen». De sier blant annet noe om hvilken balansekunst det er å være ung.

40 barn sparket i gang Skeids nye prosjekt

40 barn sparket i gang Skeids nye prosjekt

Publisert: - Oppdatert: 13.10.2021 kl 15:26

40 barn fra nærområdet koste seg med ballspill på Haarklous plass i helgen. Nå er Skeids nyeste prosjekt, «Bli med Skeid», i gang!

For 150 år siden skjedde det noe i Paris, som skal feires på Sagene

For 150 år siden skjedde det noe i Paris, som skal feires på Sagene

Publisert: - Oppdatert: 12.10.2021 kl 16:30

Fredag 12. og lørdag 13. november kommer arbeiderbevegelsen til å fylle Sagene Festivtetshus. Det blir sang og rop for å feire en hendelse 150 år tilbake i tid, nemlig Pariskommunen.

ANNONSE
– Det ble det «wow-et» jeg hadde håpet på

Gårdsfesten ble en knallsuksess:

– Det ble det «wow-et» jeg hadde håpet på

Publisert: - Oppdatert: 11.10.2021 kl 14:14

Svært mange fikk med seg festen på Lillo gård i helgen. Med «grillmat fra en annen verden» og et rikt program, kunne ikke arrangørene sett for seg en bedre kickstart for å gjøre Lillo gård mer kjent i nærområdet.

Raja troner på sakprosa-toppen

Raja troner på sakprosa-toppen

Publisert: - Oppdatert: 08.10.2021 kl 15:25

Abid Raja, som er oppvokst i bydel Sagene, ga nylig ut en selvbiografi. Den er landets mest solgte sakprosabok i september.

– Alle sliter en gang i livet

Kirka og kunstnerne setter fokus på psykisk helse:

– Alle sliter en gang i livet

Publisert:

– Vi vil prøve å skape et mer inkluderende og raust samfunn, sier sokneprest Knut Rygh og kunstner Eva Maria Yri Skjøldt. På søndag åpner utstillingen «Å være seg selv» i Sagene kirke.

ANNONSE
– Dette burde du drikke, strikke og lese

Lokale anbefalinger i høst:

– Dette burde du drikke, strikke og lese

Publisert: - Oppdatert: 11.10.2021 kl 14:01

Vi har mange lokale bedrifter her i Sagene bydel, og de fleste av dem har skikkelig peiling på det de driver med. Her er deres tips!

– Jeg hadde det ikke særlig kult på ungdomsskolen

Tegneserie ble teaterstykke:

– Jeg hadde det ikke særlig kult på ungdomsskolen

Publisert: - Oppdatert: 06.10.2021 kl 09:40

Tegneserien til Anders N. Kvammen har blitt til teaterforestilling: – Jeg følte meg litt utenfor i et miljø hvor «alle» drev med sport, ble henta i nye biler og bodde i hus, forteller han.

Nå skjer det mye moro, kreativt og skummelt her!

Programmet er klart:

Nå skjer det mye moro, kreativt og skummelt her!

Publisert: - Oppdatert: 04.10.2021 kl 21:20

Det er bare å slippe kreativiteten løs! Nå kan bydelens barn og unge være med på morsomme og spennende aktiviteter i Biermannsgården.

ANNONSE
Trenger du tips til kortreiste høstferieaktiviteter, må du se dette!

Stor guide:

Trenger du tips til kortreiste høstferieaktiviteter, må du se dette!

Publisert: - Oppdatert: 06.10.2021 kl 11:35

Høstferien i uke 40 kan fylles med kultur, idrett eller friluftsliv. Her får du noen tips vi har samlet til deg!

Bydelen må lyse ut kulturstipendet på nytt

Bydelen må lyse ut kulturstipendet på nytt

Publisert:

– Det har skjedd en beklagelig feil ved arkiveringen av søknader hos bydelens postmottak, sier kulturkonsulenten i Bydel Sagene.

– En kickstart hvor alle kommer og tenker «wow!»

Stor festhelg på Lillo gård:

– En kickstart hvor alle kommer og tenker «wow!»

Publisert:

Det blir mye moro med blant annet musikk, grilling, bokbad, ponniridning og hoppeslott på Lillo gård, 8. til 10. oktober.

ANNONSE
Noah (19) fulgte farens siste tid gjennom kameraet

Noah (19) fulgte farens siste tid gjennom kameraet

Publisert:

Da Noah Gylver (19) fikk vite at faren kom til å dø av kreft, begynte han å følge sorgprosessen gjennom kameralinsen.

– En gutt som ikke bare er tøff i trynet

Gjør tegneserie til teaterstykke:

– En gutt som ikke bare er tøff i trynet

Publisert: - Oppdatert: 30.09.2021 kl 10:45

– Det kan starte en samtale om hvordan ungdommene egentlig har det – noen ganger skjønner man det ikke selv. Hvis noen sliter kan det være en inngang til å åpne seg, sier regissør Toril Solvang.

Loppis i helgen!

Loppis i helgen!

Publisert: - Oppdatert: 23.09.2021 kl 10:25

Støtt bydelens musikkorps i helgen – kanskje får du med deg et loppiskupp eller to?

ANNONSE
Skøyeneie takket for utmerkelsen «med hver eneste tone jeg spilte»

Skøyeneie takket for utmerkelsen «med hver eneste tone jeg spilte»

Publisert: - Oppdatert: 22.09.2021 kl 10:24

Stein Skøyeneie ble ved juletider i fjor kåret til Årets navn og ildsjel 2020, av Sagene Avis' lesere. Tirsdag kunne han endelig invitere til festkonsert i kirka, for å takke alle som stemte ham helt til topps.

Opplev noe av bydelens beste arkitektur

Open House Oslo:

Opplev noe av bydelens beste arkitektur

Publisert:

Denne helgen er det Open House Oslo – noen av byens og bydelens mest interessante bygg åpner dørene for deg.

Nå kan du gjøre bruktkupp i parken!

Nå kan du gjøre bruktkupp i parken!

Publisert:

– Vi tror på gjenbruk og satser på at mange kommer innom markedet vårt på lørdag, sier arrangør Anne Woodstrup.

ANNONSE
Klimabrøl- og Geitmyra-Even nominert til Oslos frivillighetspris

Klimabrøl- og Geitmyra-Even nominert til Oslos frivillighetspris

Publisert:

Even Nord Rydningen, initiativtaker til blant annet Matgilde mot Hungersnød på Sagene og Bønder i byen i Geitmyra parsellhager – og styreleder i Klimabrølet – er en av tre kandidatater til Oslo kommunes frivillighetspris for 2021.

ANNONSE