Lær deg å lage noe så sjeldent som et næringsrikt godteri

Lær deg å lage noe så sjeldent som et næringsrikt godteri

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:09

Det handler om smørfudge, og det er enkelt å lage.

Snart skal de knuse kirken

Snart skal de knuse kirken

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:11

Hørt om Kaspar, Melchior og Baltazar? De skal etter sigende stikke innom Ila kirke til søndag, med godteposer.

Freiheit på Torshov

Freiheit på Torshov

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:10

– Frihet og Freedom ble for meg litt tamt, forteller kunstner Johannes Eines, som fra og med onsdag er klar med utstilling på biblioteket.

Ler av alt som er rart i verden

Ler av alt som er rart i verden

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:11

På Blindern videregående er romjulsuka intensivuke. 4. januar er det premiere på den fjerde revyen på skolen.

En smakebit av Bjølsen

En smakebit av Bjølsen

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:12

Bjølsen skole har gitt ut internasjonal kokebok med et utvalg av de beste oppskriftene fra skolens mange nasjonaliteter.

Få litt fart rundt julebordet: Her er julequizen!

Få litt fart rundt julebordet: Her er julequizen!

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:13

Ny julequiz: Hvor mye vet du om tradisjonene våre?

Øyvind mener han har oppskriften på en så god ribbe, at den nesten lager fred på jord!

Øyvind mener han har oppskriften på en så god ribbe, at den nesten lager fred på jord!

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:51

Det går gjetord om Øyvind Våges ribbelaging, her forteller han deg hvordan du lager verdens beste ribbe.

Slik lager du leilighetsvennlig og himmelsk pinnekjøtt

Slik lager du leilighetsvennlig og himmelsk pinnekjøtt

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:50

Lei av at det lukter sau i boligen i lange tider etter at pinnekjøttet er fortært? Det trenger ikke være sånn.

Synger julen inn i nyoppusset kirke

Synger julen inn i nyoppusset kirke

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:15

Metodistkirken på Bjølsen inviterer til julekonsert i sin nyrenoverte kulturkirke.

Rødbethummus – et veggistilskudd til julematen

Rødbethummus – et veggistilskudd til julematen

Få oppskriften her!

Publisert: - Oppdatert: 31.01.2018 kl 20:16

– En veggisvennlig dipp, perfekt på brødskiva, til grønnsaker og chips på fest. Eller som proteintilskudd i salatboksen.

Lær deg å lage Vietnams nasjonalrett - med mye kraft

Lær deg å lage Vietnams nasjonalrett - med mye kraft

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:18

Man bruker opp deler av dyret som ellers går til spille, og krafta gir god næring og styrke til hele familien.

Skikkelig julestemning ved Trikkestallen

Skikkelig julestemning ved Trikkestallen

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:18

Folk i Bydel Sagene storkoste seg med besøk av snekker Andersen og julenissen, gang rundt juletreet og hest med slede. Igjen var det tid for den årlige julegrantenningen ved Trikkestallen.

– Mer musikk i parkene!

– Mer musikk i parkene!

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:19

– Bydel Sagene er et av Nord Europas mest tettbebygde områder, samtidig har vi noen store fantastiske parkperler som bydelens innbyggere strømmer til gjennom hele sommeren, sier Jørgen Foss (Ap) og peker på at parkene kan brukes mye mer.

Glad mage med syrnet havregrøt

Glad mage med syrnet havregrøt

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:25

Slik lager du en mer næringsrik og lettere fordøyelig havregrøt.

Nytt liv for telefonkioskene?

Nytt liv for telefonkioskene?

Både på Sagene og Ullevål.

Publisert: - Oppdatert: 27.01.2020 kl 15:15

Det er mange år siden mobiltelefonen gjorde offentlig tilgjengelige telefoner overflødige. Men de ikoniske, røde telefonkioskene til Telenor er fortsatt viktige innslag i bybildet, og kan nå få nye bruksområder.

Linda skulle bare male en blomst…

Linda skulle bare male en blomst…

Nå kan du se debututstillingen hennes.

Publisert: - Oppdatert: 20.11.2017 kl 10:54

Men så dukket det opp en rar skapning i bildet. Nå kan du se debututstillingen hennes på Deichman på Torshov.

Hold deg frisk med gullmelka

Hold deg frisk med gullmelka

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:25

– Eller golden milk. Ikke oppfunnet av en hipster, men derimot en drikk som har vært drukket i mer enn 2000 år.

Sånn sniker du inn næringsstoffer i kosedrikken til barna

Sånn sniker du inn næringsstoffer i kosedrikken til barna

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:26

Dette er superenkel hjemmelaget og digg kakao med næringsrik gelatin.

Premiere på film om glemte krigsveteraner

Vises på Sagene, Kjelsås og Ullevål.

Publisert: - Oppdatert: 30.09.2017 kl 14:26

1. oktober har endelig Tore Severin Netlands dokuthriller om motstands- og sabotasjegruppa Osvald premiere på Sagene Festivitetshus. De neste ukene kan du også se filmen blant annet på Teknisk museum på Kjelsås og gamle Ullevål kino.

MATSPALTEN: – Lei av matjuks i matvarebransjen? Den beste skinka lager du selv...

MATSPALTEN: – Lei av matjuks i matvarebransjen? Den beste skinka lager du selv...

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:48

...og helt uten plastfilm! Innholdet er det det burde være, det vil si 100 prosent skinke - noe annet er jo litt absurd.

MATSPALTEN: Dra på jobb, og middagen er klar når du kommer hjem

MATSPALTEN: Dra på jobb, og middagen er klar når du kommer hjem

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:48

Det er noen triks for å gjøre de litt triste, store, seige stykkene med kjøtt til fantastiske møre og saftige biter.

MATSPALTEN: Hva gjør man når man skal kose seg?

MATSPALTEN: Hva gjør man når man skal kose seg?

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:49

Baker brownies, så klart. Men hverken kos eller brownies behøver å inneholde store mengder hvetemel og raffinert sukker.

Slik lager du kjappe, næringsrike og spennende matpakker

Slik lager du kjappe, næringsrike og spennende matpakker

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:26

– Siden magene på de minste ikke rommer så mye, så bør det de spiser være så proppfullt av næringsstoffer som mulig.

– Keep it simple!

– Keep it simple!

En digg dessert trenger ikke være så komplisert å lage.

Publisert: - Oppdatert: 01.02.2018 kl 17:25

– Overalt er det lange beskrivelser om hvordan du skal lage den perfekte desserten. Hvorfor skal alt være så komplisert?

MATSPALTEN: Den nye sushi'en - et femstjerners måltid på fem minutter!

MATSPALTEN: Den nye sushi'en - et femstjerners måltid på fem minutter!

Publisert: - Oppdatert: 08.02.2018 kl 13:49

– Sushi kan hipsterne styre med nede på Løkka. På tide med et comeback for en gammel klassiker, og du trenger ikke bekymre deg for lakselusa, soyaforet til laksen, eller oppdrettsnæringen generelt.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler