Fakta Oslo Pop Up-festival

Andrea Rydin Berge er initiativtaker og festivalsjef for Oslo Pop Up. Foto: PRIVAT

Fra fredag til søndag byr Oslo Pop Up-festival på et snev av Berlin midt i Oslo. Men det selges kun 30 billetter til hver del av programmet!

Sagene Avis
Sagene Avis

Publisert:

Sist oppdatert: 26.04.2017 kl 18:10

SAGENE/GRÜNERLØKKA: Oslo Pop Up-festival lover en gjennomkomponert meny satt sammen av musikk, kunst, mat og mote. Slik gjenskapes et stykke avslappende Berlin i Oslo.

Fra fredag 28. til søndag 30. april får Oslo en helt ny type festival.

Testet i Berlin

Ideen fikk sanger og låtskriver Andrea Rydin Berge etter å ha testet ut Pop-Up konseptet «Rydin&Food» i Berlin sammen med den danske kokken Kathrine Gravholt i 2015.

– Det begynte med at jeg så en liten restaurant i nabolaget i Neukölln, de hadde dekket på mange små bord inne i et gammelt bygg og det hang en fristende meny ute på gata. Jeg hadde tenkt at jeg skulle spise middag der en dag, men tre dager senere var hele restauranten borte, sier Berge.

Mat, musikk og mote

Pop-up-konseptet er allerede etablert i Norge innen mote og design.

Andrea Rydin Berge ønsket å utvide konseptet ved å invitere musikere fra Berlin og Oslo til å møte publikum på nye måter.

Sammen med jazzmusiker Maren Selvaag har Andrea Rydin Berg satt sammen et program som krysser grenser ved å plassere genrene jazz, klassisk og pop side om side.

I tillegg serveres det mat og drikke som setter sansene i sving. Festivalen har blant annet invitert kokkene fra Oslo:Raw som skal serverer deilig og sunn rawfood på dagtid.

Det norske klesmerket Iben og designerne fra Permafrost er medspillere som viser frem kortreist mote og design. Visuell kunstner og grafisk designer Pandagunda (som har laget visuell kunst for blant andre MTW og Rihanna) stiller for første gang ut sine bilder på Oslo Pop Up-festival. Når festivalen er over selges en del av kunsten.

(Saken fortsetter under bildet)

LES OGSÅ: Har du besøkt denne idylliske kafeen i Maridalsveien?

Kun 30 billetter til hvert program

Andrea Rydin Berge flytter sitt konsept fra et nyåpnet yogastudio i Kreuzberg, til Is it so collective i Øvrefoss gate 14, like ved Sannergata, på grensen mellom bydelene Sagene go Grünerløkka.

– Lokalet drives som et av byens nye pop-up-lokaler av Pia Thome og Helene Bye. Her vil det i tiden framover komme en rekke spennende konsepter, ifølge Berge.

Det selges kun 30 billetter for dagsprogrammet og 30 billetter for kveldsprogrammet hver dag.

– Hvorfor legges det ut så få billetter til arrangementene? I hvor stor grad er eksklusiviteten, både i varighet og antallet mennesker det er tilgjengelig for, viktig for konseptet?

– Festivalen er i tre dager, så i alt er det 150 billetter. Vi ønsker å beholde den intime settingen fra pop-up-konseptet, der publikum får mulighet til å oppleve live musikk på nært hold. Det er et annerledes tilbud enn hva Oslo tilbyr ellers med de større scenene. Det kan minne om en huskonsert som dukker opp i et lokale midt i byen, sier Berge.

LES OGSÅ:

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...